No es pot estimular el públic 2.0 amb llenguatge 1.0.

Acte seguit, en el seminari Propaganda, Daniel Ureña amb “La diplomàcia municipal. El paper de les RRPP en les institucions”, ens recordava com ha canviat el públic receptor de la comunicació institucional amb una sèrie de punts, alguns dels quals ja he mencionat amb anterioritat en aquest bloc.

1) La societat rep nous canals de comunicació i hi ha un seguit de noves eines a l’abast, totes aquelles derivades de la web 2.0. 2) Ens motiva més allò visual que allò textual (recordem que l’actual generació de 30 – 40 anys ja ha nascut amb una TV, i que la de 10 – 20 ha nascut amb internet). 3) La gent connecta amb allò entretingut (repetir que la majoria de la gent ha nascut amb el comandament de la TV, que significa zapping; i aquella gent nascuda amb internet, rep tanta informació, que només es quedarà amb aquella pàgina que li cridi l’atenció). 4) Es valora allò dinàmic i innovador. 5) La política no agrada, la gent ha perdut la confiança amb els polítics, la gent creu amb les persones (aquí tornaria a ser vàlid l’exemple d’Obama, la gent li va donar la confiança, com a persona). Davant d’aquest nou públic, amb gran capacitat de processar imatges no només gràcies a la TV, sinó també per internet, cal una comunicació molt més audiovisual, que no significa explícita, sinó que inclogui històries que impliquin la creació d’una imatge al receptor, amb emocions.

En definitiva, estem davant d’un públic amb nous canals, nous llenguatges, nous codis i nous formats. No ens podem continuar negant a allò evident. Cada cop menys gent mira la TV, i més està connectada a internet, des d’on s’ha baixat aquell episodi, SENSE PROPAGANDA.

Exemple del desencís polític:

Exemple del compromís emocional d’Obama (deixo el primer vídeo de Budweiser per situar-nos):

I per últim, us deixo amb un projecte de comunicació d’Ureña, que segur que us sorprèn.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s