Saturat de publicitat, deixeu pas a la comunicació digital.

Última entrada corresponent a la meva experiència amb el seminari Propaganda sobre comunicació institucional. Seguit de Xavier Oliver, Víctor Curto amb “Comunicar una institució pública” ens donava a conèixer com els diferents nivells de govern (estatal, nacional, municipal,…), així com altres organitzacions públiques donen a conèixer la seva obra. Em va agradar com alguns estats dels Estats Units d’Amèrica mostren on han invertit per mitjà d’un recorregut virtual amb Google Streetview. Seguidament Marçal Moliné, renombrat publicista del nostre país, ens feia un recorregut sobre els anuncis més rellevants de la TV, destacant el d’Apple de 1984 com el millor de la història. Seguit d’una sèrie d’anuncis fent ús de diferents figures retòriques: metàfora, antítesis, paradoxa, silogisme,…

I, per concloure la primera jornada, Antoni Gutiérrez-Rubí obria la xerrada “Noves maneres de comunicar una institució” amb: És la publicitat la millor manera de fer comunicació? L’Antoni qúestionava directament allò que ja he dit amb anterioritat, la propaganda a la TV ja no té la utilitat d’uns anys enrera. Primera, la gent grava els programes de la TV o, aquells que sí els veuen en directe, canvien de canal així que arriba la mitja part. La publicitat està totalment saturada, pocs o gairebé cap anunci ja ens sorprenen. Així doncs, toca un canvi de rumb, i aquest passa per la comunicació institucional a la societat digital, tal com bé diu l’Antoni. La societat moderna està articulada en xarxes, i cada persona / família és diferent. Cal una comunicació personalitzada: una persona jove té unes necessitats diferents que una de gran, o un pare o una mare, o un operari o un executiu, o una persona que viu en un barri humil o una que viu en un de benestant.

Així doncs, l’Antoni defensa que no cal que la institució faci la propaganda, sinó que se la faran els propis usuaris. Les institucions han d’alliberar tota la informació, i cada un de nosaltres se la personalitzarà. Defensa el crowdsourcing, el talent col•lectiu és molt més eficient que qualsevol agència de publicitat individualment. Cal ressaltar una cosa, és una nova manera de comunicar, i estan totalment equivocats aquells que segueixen fent comunicació 1.0 amb eines 2.0. Desafortunadament ens trobem amb aquests exemples cada dia. Res més, us deixo amb la presentació d’aquest últim ponent (sent ell mateix un exemple de l’alliberament de la informació), i m’acomiado d’aquest seminari havent après un munt sobre comunicació.

Anuncis

3 pensaments sobre “Saturat de publicitat, deixeu pas a la comunicació digital.

  1. Retroenllaç: De l’era industrial a l’era digital. Canvi històric! « Bloc de Jordi Poater

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s