Experiència Monvínic, el Bulli del vi?

Ahir a la nit vaig gaudir d’una vetllada al Monvínic de Barcelona, bar de vins que The Wall Street Journal es pregunta si és el millor bar de vins del món. És un espai que ja sorprèn des del mateix carrer, i que continues amb la boca oberta a mesura que t’hi vas endinsant, per acabar “caient de culs” quan et conviden a visitar la bodega amb 10.000 ampolles! L’experiència d’ahir va tenir lloc a la sala de cates, on un grup de gent de diferents àmbits, i orquestrats per l’Eduard Batlle, vàrem degustar 4 vins que varen acompanyar un sopar a base de productes de la nostra terra. El recorregut vinícola va començar amb un espumós d’Alella, per seguir cap a un blanc de Nova Zelanda, seguit d’un negre italià, i per acabar amb un moscatell grec per acompanyar les postres. 4 vins, 4 sensacions diferents, però tot i que m’agradaria jutjar-los amb més detall, em declaro incult i, per tant, només puc dir si em varen agradar o no, i em quedo amb la primera opció. Em trec el barret, un lloc que puc recomenar amb els ulls tancats, i només em queda tornar a agrair l’Eduard per haver-ne pogut formar part. Locals de referència com aquest posen Barcelona, i també Catalunya, en boca de molta gent arreu del món, notorietat que necessitem, sobretot en moments com els actuals en què hi ha qui intenta diluir-nos en una Espanya uniformitzadora i amb dificultats de comprendre la riquesa que comportaria poder conviure amb diferents cultures.

Anuncis

Deixa un comentari

