Estat del coneixement & LA Lakers

Durant la meva recent assistència al congrés de la societat americana de química, vaig tenir l’ocasió de visitar la University of California Los Angeles (UCLA), una de les més prestigioses universitats del món (i aquesta és pública). L’estat de Califòrnia és ben conegut per la seva aposta pel coneixement, amb prestigioses universitats com Berkeley o Stanford (capdavanteres en tots els rànquings) a San Francisco, o la mateixa University of California amb els diferents campus. Aquest coneixement engendrat a les universitats ha donat lloc a les empreses més grans del moment en noves tecnologies: Google, Apple, Yahoo, Intel, Facebook,… la majoria de les quals establertes a Silicon Valley, al costat de la mencionada Stanford.

La meva visita a la UCLA tenia dues raons: 1) m’agrada conèixer les millors universitats del planeta, i 2) dos companys de Girona, doctors per la Universitat de Girona, en Narcís en informàtica i la Sílvia en química, hi estan fent un postdoc, en el grup del Prof. Ken N. Houk. La seva estada postdoctoral és una inversió personal, però alhora per Catalunya, amb la seva intenció de retornar a la UdG, on hi contribuiran amb el coneixement adquirit. He de dir que el campus de la UCLA impressiona, no només pels edificis, sinó també per l’extensió dedicada al lleure i a l’esport. Poder-hi estudiar és difícil per les proves d’accés, donant entrada a les ments més dotades anualment; la qual cosa els porta a l’excel·lència.

I no em vaig voler acomiadar de LA sense visitar l’esportista català més reconegut en aquest moment: Pau Gasol. Un partit de la NBA no és només bàsquet, sinó un espectacle de començament a final. En Pau va fer un partidàs i vaig viure una inoblidable vetllada (potser el millor record que m’enduc de LA).

Anuncis

Deixa un comentari

